Aktuelnosti / Ljudi i događaji

Od kuće do škole – od škole do kuće…

Kada su mi klinke koliko toliko stasale da ih pustim same u školu, danima sam se šunjala za njima i proveravala kako će da pređu ulicu. Sama sam sebi ličila na idiota koji se krije iza parkiranih automobila i uhodi prvake. Ne smatram da sam neki panični roditelj, i mislim da ima mnogo više mama koje dugo vremena vezuju decu uz svoju suknju.
Elem, kada sam videla kako kineska dečica iz nekog tamo sela Genguan, svakodnevno idu u školu, malo me je bilo sramota i zbog onog šunjanja, koje je zaista bilo minimalno. Ovi klinci idu po stazi uz samu planinu koja je široka jedva pola metra. Naravno da postoji i sigurniji put, međutim, duži je za jedno dva sata hoda. Isuviše za mališane.

Tu su zatim i deca iz Kolumbije, iz porodica koje žive u prašumama, na četrdesetak km od Bogote. Oni svakodnevno „putuju“preko čeličnih kablova koji povezuju dve strane doline. Kablovi su dugi 800m a ispod je brzi Rio Negro.

Filipinska deca se dva puta dnevno „brčkaju“ u vodi, sobzirom da je to jedini put kojim mogu da stignu do škole. Odeću i knjige pakuju u plastične kese, da bi se, kada preplivaju reku, ponovo obukli i nastavili put.

U selu Sanghiang Tanjug, u Indoneziji, da bi stigla do škole, deca „sa pogrešne strane reke“ moraju da prelaze preko slomljenog mosta.

Stvarno izgleda jezivo. Nešto sam razmišljala da li bih ja svoju decu pustila da takvim putevima idu u školu. Ma nema teorije… ne bi ni išli u školu🙂

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

3 thoughts on “Od kuće do škole – od škole do kuće…

  1. I moja deca bi ostala nepismena.Nisam se šunjala, da vidim kako prelaze ulicu, bila im blizu škola, ali sam kao i većina mama radila sve ostalo.Evo, priznajem, sramota me je , ali šta ću kad mnogo brinem, a ne bi htela…

  2. Ne da delim tvoje mišljenje, nego ga delim gde god stignem… Danas je dan u kome sam mnogo razmišljao o dečijim nesrećama… (Pomenuću samo onog Bostonskog osmogodišnjaka)… Zaista… Na šta se sve troši “kinta“… Na kakva “uživanja“ i koješta… A deca do znanja putuju ovako… Užasno, zaista… A tebi hvala na ovom postu.

Ostavite odgovor

